ROADTRIP: Norwaaaay!

Ja, som de flesta av er kanske läst på facebook under gårkvällen/
morgonen så har jag hållt hus i Norge under helgen!
Och det blev en så lyckad och rolig helg som det kunde ha blivit :)

Roadtrip: Jag, Emilia, Ida, Elinore
Hälsa på: Karro, Sara, Malin
Överraskade: Sara (Karro)

Vi planerade för ett bra tag sen att vi skulle åka till Norge den 10sep för
att överraska Sara eftersom att hon fyller år då! Så på fredagsmorgonen
runt 10 hoppade vi in i bilen och begav oss mot NORWAY!  

Fredag

Började med att hämta upp tjejerna och packa bilen full med mat, alkohol,
kläder, täcken och annat smått&gott.
Sen åkte vi till IKANO för att köpa present till Sara, blev en parfym,
ett halsband och ett armband :)
Vid ungefär 11.00 startade vi vår resa, mot Norge.
Stannade lite då och då för rökpauser och även för att käka Mcd i Kristinehamn.
Kom fram till vårt mål vid 18 ungefär! Alltså en resa på 7 timmar.

Vi stod gömda bakom dörren när vi ringde på, det var Malin & Karro som öppnade
och Karro höll på att hoppa i taket när hon såg Elli, hon visste nämligen inte att
hon var med. Sen gick vi tysta in i hallen och knackade på sovrumsdörren där
Sara befann sig. Hon kom ut och blev helt hysteriskt chockad när alla vi stod där
och sa Grattis, hahaha.

Under fredagskvällen blev det massa, massa, massa snack om allt och inget och
så åt vi pommes, fläskfilé, sallad och beasås, svin gött.
Blev en nykter kväll eftersom att vi var väldigt trötta efter bilresan.

Lördag

Vi tog lite sovmorgon och gick upp vid 11 ungefär.. Sen åt vi frukost, satt och
kollade lite på OC, fixade oss och åkte till Jessheim Storsenter för att fika :)
När vi kom tillbaka till lägenheten städade vi, fixa oss för fest och lagade tacos.
Och senare på kvällen blev det ALL IN, Party Party med massa vin, öl, lekar,
skratt o bara massa glada minner :)

Blev även en utgång som slutade med att jag och Elli var helt själva, men vi hade
jävligt kul måste jag säga :D Dansade massor och pratade med glada norskar :D
Vi kom hem vid 05 ungefär efter att ha hittat skjuts och åkt typ 500 varv i en
rondell, hahahah.

Kvällen kunde nog inte blivit mycket bättre :)
TACK mina älsklingar!!

Söndag

Vi fick för oss att åka hem söndag efm. istället för måndag fm.
Så åkte ifrån Jessheim vid 15.30 ungefär, stannade i Arvika för att käka,
verkligen BAKISMAT för min del, haha. Jag kunde inte köra på hela vägen hem,
tror inte jag var nykter förens vi kom till Linköping, om ens då, hahaha.

La mig i sängen, kollade ensam mamma söker på tv3play och sen somnade jag
direkt, HELT SLUT efter helgen. Hade sovit ca 12 timmar på 3 nätter, USCH.
Men nu är jag utvilad igen :) Är väldigt förkylld men men, det får man leva med!

Nu ska jag käka frukost och så funderar jag på att slå på en film,
antingen The nootbook eller en lite nyare film Letters to Juliet :)


TACK MINA HELT UNDERBARA TJEJER FÖR EN BETYG-TOPP-10-HELG!
Och så hoppas jag att ni andra haft det roligt här hemma :)
Bilder kommer antagligen senare ikväll eller imorgon, min kamera är ju trasig
så det var Ida som fick stå för fotograferigen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0