Börjar bli orolig

Det är nog dags för mig att göra ett läkarbesök snart igen.  
Jag har nu under en längre period haft en knöl i högra armhålan,
har läst och hört att knölar som sitter långt in och som inte gör ont är de
som är mest farliga... Den jag har gjorde ont förut men nu känns den
inte så mycket längre, men den blir bara större.

Går omkring och oroar mig för att det ska va cancer men jag försöker intala mig
själv att det inte är något allvarligt, jag är ju trots allt bara 20 år men destovärre
har jag ju cancerhistorik i familjen, mamma hade livmoderhalscancer i min ålder
och farmor gick för ungefär ett år sen bort i cancer.

Det är nog dags att ta reda på vad det kan vara för något, men jag hatar
vårdcentralen, vet precis vad man kommer få höra:
"Det är nog ingen fara, avvakta och kom tillbaka om det blir värre".
Orka! Litar inte på vårdcentralens kompetens längre, sorry.
Men vad har man för val? Det är bara att hålla humöret uppe och gå dit...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0