Film: 2012

Min recension av filmen 2012

Innan hade jag hört att filmen inte var så speciellt bra och att den var
alldeles för amerikansk. Men jag håller inte alls med.
Det var absolut en av de bästa filmer jag någonsin sett.
Älskar naturkatastroffilmer, spännande men ändå väldigt läskigt.
Jag menar, denna film är ju skriven utifrån fakta ifrån Mayaindianerna,
enligt dom så kommer faktiskt jordens undergång att inträffa år 2012, otäckt.
Ska jag inte få bli mer än 22? Fy vilken hemsk tanke.

Det finns folk som verkligen tror på detta - att den 12 dec 2012 kommer
världen att gå under. Kan väl inte påstå att jag är en av de som tror de kommer
att inträffa, men man ska ju aldrig säga aldrig.

Mayaindianerna har tex. skrivit om en "stor våg" och om att "många människor
kommer att mista livet på grund av två torn"
- Tsunamin
- World trade center 
Och enligt deras böcker så tar allting slut år 2012, 
känns ju inte speciellt tryckt att de har haft rätt på andra punkter, eller hur? 
 
Jaja, nu ska vi inte tänka sånna hemska tankar.
Men om ni inte sett filmen så tycker jag att ni ska göra det för enligt mig
är den riktigt, riktigt sevärd.
Ca 2,40(?) lång men ändå sevärd, haha!    Topp poäng 10/10


  

Kommentarer
Postat av: älexandra

lägg av den är ju kass!! Haha, mayaindianerna har inte förutspått jordens undergång. de "tror" bara att någotkommer inträffa då, som kommer förändra allting :Dpuss snuttan

2010-02-12 @ 10:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0